Nasza oferta

NASZA FILOZOFIA, WARTOŚCI I METODYKA

Zgodnie z dewizą Janusza Korczaka „Mów dziecku, że jest dobre i że potrafi” staramy się dawać jak najwięcej możliwości do samodzielnego odkrywania świata Dzieciom i próbowania różnych dyscyplin: naukowych, językowych czy artystycznych. My, chcąc uczyć się od najlepszych i tak, jak najlepsi, powtarzamy te słowa wielokrotnie każdemu Maluchowi. Dla nas Mały Człowiek nie jest z nami dla wyników w nauce. Nie ma też być najlepsze za wszelką cenę w każdej dziedzinie. Chcemy za to, aby Dzieci rosły w poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji, a przez doświadczenie i próbowanie nowości same przekonały się, że mogą, potrafią i chcą coś zrobić, czegoś się nauczyć. Tylko wtedy Ich i nasza praca ma sens i faktycznie rozwija.

Każde Dziecko jest dobre, każde chce się nauczyć świata, a naszą rolą jako Dorosłych (Rodziców i Nauczycieli) jest stworzenie mu do tego przestrzeni i prowadzenie w niej. Mądry plan pracy, rutyna oraz zajęcia rozwijające siedem głównych kompetencji kluczowych pozwalają na wszechstronność i kształcą umiejętność wyboru – czego chcę, co mi się podoba, a co nie i dlaczego? Z nami Dzieci i Rodzice dowiadują się tego!

Dzięki współpracy z profesjonalną szkołą prywatną mamy pewność, że usługi edukacyjne są najwyższej jakości oraz stanowią idealną podstawę do dalszego rozwoju umiejętności językowych Dzieci. Akceptujemy standardy stosowane w szkołach (dokładnie tak, jak odbywa się to w krajach zachodnich), co powoduje, ze nasi Podopieczni od razu przygotowują się do kontynuacji nauki na dalszych etapach.

Dodatkowo realizujemy program wspomagania kompetencji kluczowych. Zgodnie z założeniami funkcjonowania Unii Europejskiej każdy człowiek wchodzący w dorosłość powinien mieć wachlarz szeroko rozwiniętych umiejętności (m.in. uczenia się, posługiwania się językiem ojczystym i obcym, przedsiębiorczość, innowacyjność), które mają wspomóc go, podczas elastycznego dopasowania się do wciąż zachodzących zmian na świecie. W związku z tym proponujemy zajęcia m.in. z integracji europejskiej oraz nauki o Europie.

MOCNE FUNDAMENTY:

  • Bezpieczeństwo – nadrzędna zasada panująca w placówce. Budujemy je od samego początku, podtrzymujemy, chronimy i pogłębiamy. Jesteśmy przekonani, że tylko w takich warunkach Dziecko może stawiać następne kroki w swoim rozwoju.
  • Jasne zasady – pracujemy w oparciu o konkretne plany działania, rytm dnia i tego też chcemy uczyć Podopiecznych – w porządku żyje się po prostu lepiej.
  • Profesjonalizm – nasz zespół jest stale rozwijany i szkolony, aby móc dostarczyć Maluchom opiekę i wsparcie na najwyższym poziomie. Przykład czerpiemy z zachodnich systemów edukacyjnych.
  • Umiłowanie do jakości – ciągłe doskonalenie i zmiana jest dla nas czymś pewnym, a jednocześnie wciąż fascynującym. Każdy, nawet najmniejszy progres, który wprowadzamy w celu polepszenia naszej pacy cieszy nas dokładnie tak samo.

ABC ADAPTACJI FRANCUSKIEJ

Zdajemy sobie sprawę, że zarówno dla Dzieci, jak i dla Rodziców początek przygody ze edukacją na pierwszym poziomie stanowi ogromną zmianę. Przykładamy bardzo dużą wagę do bezpiecznej aklimatyzacji w nowym miejscu. Dlatego w Niedźwiadkowie zdecydowaliśmy o zastosowaniu adaptacji francuskiej – najbardziej popularnej właśnie we Francji, gdzie Dzieci są już pozostawiane w placówkach od 3. miesiąca życia! Wychodzimy z założenia, że aklimatyzacja powinna przebiegać sprawnie, aczkolwiek w serdecznej atmosferze.

Działamy zatem metodą następujących kroków:

  1. Zapraszamy Rodzica/Opiekuna do towarzyszeniu Dziecku przez pierwsze trzy dni. W tym czasie Maluch oswaja się z nową przestrzenią i osobami. Dorosły jest obecny w placówce, ale stopniowo zmniejsza swoje zaangażowanie w aktywności i pozwala, aby Dzieckiem zajął się ktoś inny.
    STARAMY SIĘ NIE DENERWOWAĆ I CIESZYĆ ZMIANĄ. WIERZYMY, ŻE DZIECKO SOBIE PORADZI.
  2. Budujemy zaufanie i samodzielność – także po za czasem spędzonym w placówce. Kluczowym jest rozmawianie z Maluchem w domu, stosowanie podobnych zasad. Cały czas powinniśmy pamiętać, że Mały Człowiek doskonale odczuwa emocje Rodzica i chłonie je. Dbajmy zatem o to, aby być spokojnym i nie dramatyzować.
    NIE STRASZYMY DZIECKA!
  3. Wychowawcy dają „zielone światło” Rodzicom/Opiekunom, kiedy mogą opuścić salę i poczekać w wyznaczonej przestrzeni. W przypadku kiedy Dziecko będzie tego wymagało, zostaną poproszeni o ponowne wejście. Ważne jest, aby odbywało się to w sposób naturalny, spokojny i przemyślany. Staramy się nie denerwować tym, że Maluch zostaje sam – jest pod opieką wykwalifikowanej kadry!
    SPOKOJNY RODZIC, TO SPOKOJNE DZIECKO!

Jeśli Wychowawcy widzą, że Dziecko wymaga więcej czasu na przyzwyczajenie się do nowego miejsca, otwarcie rozmawiają o tym z Rodzicem/Opiekunem i rozszerzają ilość dni, w których osoba dorosła przebywa z Maluchem.

Adaptacja francuska to wstęp do współpracy opartej na zaufaniu. Nasza oferta jest zatem skierowana do osób, które rozumieją ten proces i chcą się go podjąć.

UWAGA! Szczegółowy harmonogram adaptacji z uwzględnieniem godzin jest ustalany indywidualnie/grupowo po zapisaniu Dziecka.

NATURALNA TRÓJJĘZYCZNOŚĆ

Niedźwiadkowo pracuje zgodnie z programami nauczania trójjęzyczności Language of Change i rozwijania kompetencji kluczowych. Plany pracy powstały, bazując na wiedzy i doświadczeniu metodyków, nauczycieli oraz trenerów, pochodzących z różnych stron świata – głęboko wierzymy, że to właśnie międzynarodowe środowisko, w którym czas spędzają Maluchy sprawia, że stają się one bardziej otwarte, tolerancyjne i szybciej rozwijają się na każdej płaszczyźnie – intelektualnej, społecznej, artystycznej, ruchowej i językowej.

NASZE JĘZYKI

Pracujemy w trzech blokach językowych każdego dnia, w których Dzieci spędzają czas z nauczycielem, mówiącym tylko w danym języku obcym: angielskim, hiszpańskim lub francuskim.

RAMOWY PROGRAM DNIA

Niedźwiadkowo jest punktem otwartym przez cały rok kalendarzowy, z wyłączeniem świąt państwowych. Przez 12 miesięcy pracujemy zgodnie z harmonogramem zamieszczonym poniżej, co pozwala na zachowanie rutyny – tak istotnej dla budowania bezpieczeństwa Dziecka. Nasze grupy liczą od 5 do 12 osób (w każdej grupie jest na stałe przypisany wychowawca polskojęzyczny, nauczyciel językowy oraz pomoc). Zasady przyjęte przez zachodnie placówki edukacyjne pokazują, że Dzieci najlepiej czują się w ściśle zorganizowanej rutynie dnia – to buduje ich bezpieczeństwo.

8.00 – 8.20

Schodzenie się Dzieci, zabawa swobodna

8.30 – 9.00

Śniadanie

9.00 – 10.00

Zajęcia edukacyjne I w danym języku, II śniadanie

10.00 – 10.30

Zajęcia edukacyjne II w danym języku

10.30 – 11.30

Zabawy w ogrodzie lub spacer

11.30 – 12.00

II danie

12.00 – 14.00

Odpoczynek (mindfullnes, medytacja, głośne czytanie do snu)

14.00 – 14.30

I danie

14.30 – 15.00

Zajęcia edukacyjne III w danym języku

15.00 – 15.30

Podwieczorek

15.30 – 18.00

Rozchodzenie się Dzieci, zabawa swobodna lub zajęcia dodatkowe

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Raz w tygodniu każda grupa uczestniczy w zajęciach logopedycznych. Regularne ćwiczenia trenują koncentrację i pamięć. Program jest dostosowany do dynamicznie rozwijających się multijęzykowo Dzieci. Podczas lekcji wykorzystujemy dmuchawce, piórka, ćwiczenia z wodą i oddechem, teatrzyki cieni. W efekcie Niedźwiadki znają łamańce językowe, polskie wierszyki oraz mają „neutralne” akcenty.

SALSA

Regularnie odbywające się zajęcia taneczne rozwijają motorykę Dzieci, uczą zapamiętywania choreografii, ćwiczą rytm i pozwalają na aktywność fizyczną. Dodatkowo ćwiczymy wtedy pracę zespołową i poznajemy kulturę latynoską.

BALET

Zajęcia baletowe stanowią odmianę tańca, która pozwala na ćwiczenie precyzji, dokładności i wyciszenie się. Małe ciałka uelastyczniają się, pracujemy nad prostą postawą oraz wytrwałością. Podczas zajęć Dzieci obcują z muzyką klasyczną oraz mają okazję ćwiczyć w prawdziwych baletowych strojach!

ZAJĘCIA INSTRUMENTALNE

Lekcje instrumentalne czerpią z filozofii Edwina Gordona (twórcy słynnych Gordonek). Wykorzystujemy podczas zajęć m.in. instrumenty dziecięce, grę na gitarze przez prowadzącą, chustę Klanzy, bańki mydlane, piłki, wstążki i wiele innych! Uwrażliwiamy się na akustykę, poznając różne gatunki muzyczne.

NIEDŹWIADKOWY CZAS

Dla naszych Podopiecznych organizujemy szereg wydarzeń kulturalnych i animacyjnych, które jeszcze bardziej uatrakcyjniają pobyt w placówce. Regularnie przyjmujemy wizyty ekspertów (np. strażaka czy policjanta), teatrzyki czy wizytę zwierząt (alpaki, psy). Szczegóły w Kalendarzu wydarzeń i świąt.

Wypełnij formularz i poznaj nas bliżej.

Przewiń do góry